پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227228
راه فرار از اعتياد به فضاي مجازي
تاریخ انتشار : 1395/09/17 10:37:55
نمایش : 1276
با ورود تکنولوژي و تلفن هاي همراه هوشمند و در دسترس بودن اين ابزار، روابط اجتماعي سردي را شاهد هستيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،اگر شما نيز جز آن دسته از افرادي هسنيد که بيشتر وقت خود را به استفاده از ابزار مربوط به تکنولوژي دنياي مجازي صرف مي کنيد ما در اين گزارش راه رها شدن از اين تکنولوژي را برايتان بيان مي کنيم. حضور پررنگ اين تکنولوژي در اين روزگار همه را درگير خود کرده است و با کمي توجه مي‌توان دريافت که تمامي گروه هاي سني از پير تا جوان مشغول و درگير آن هستند.

 
در برخي مواقع اين ابزار پرقدرت و جالب توجه باعث ايجاد اعتياد در افراد مختلف مي شود، که شايد باور آن برايمان سخت باشد. پيشروي در اين اعتياد بين افراد تا حدي است که به جاي هم صحبتي و معاشرت با دوستان حقيقي وقت خود را صرف هم کلام شدن با افراد فعال در فضاي مجازي صرف مي‌کنند.
 
راه فرار اعتياد به فضاي مجازي
 
به جرات مي‌توان گفت اين مشکل در بين همه انسان هاي جهان فراگير است.  تمام افراد فعال در دنياي وب بيشتر ساعات شبانه روزي خود را با تماشا کردن نمايشگرهاي رايانه ها و تلفن هاي همراه هوشمند سپري مي کنند. بعضي از افراد مشغول بازي هاي رايانه اي و تعدادي ديگر از يک صفحه مجازي به صفحه مجازي ديگري کوچ مي‌کنند و يا در حال چت کردن هستند. اما در اين ميان ديگر کسي با ديگران معاشرت گرم و صميمي ندارد.

ممکن است در روزهاي اوليه‌ي استفاده از اين ابزار هوشمند کمي لبخند زده و احساس خوشحالي داشته باشيم و خود را جز افراد معتاد به اين تکنولوژي ندانيم. اما با گذشت زمان کوتاهي متوجه خواهيم شد که ارتباطمان با افراد خانواده خيلي کمتر از گذسته شده است در حدي که ارتباطي با آنها نداريم و شايد مي‌توان گفت که آنها را فراموش کرده‌ايم، و کل زندگيمان در فضاي مجازي سپري مي‌شود. ولي با تاسف فراوان بايد گفت: در اين روزها همه ي ما، حتي من وشما به فضاي مجازي اعتياد پيدا کرده ايم.
 
معناي واقعي اعتياد به فضاي مجازي:
اعتياد به اينترنت و يا در معني وسيع‌تر استفاده‌ي بيش از اندازه از رايانه و ابزار نکنولوژي در زندگي و وابستگي به آنها به طوري که باعث ايجاد خلال يا مشکلي در رسيدگي به کارهاي روزانه و در نهايت بروز مشکلات رواني در افراد شود را اعتياد مجازي گويند.
 
اگر مي خواهيد بدانيد که آيا شما هم دچار اعتياد به دنياي وسوسه انگيز مجازي شده ايد يا نه، به پرسشهاي زير صادقانه پاسخ دهيد:
 
1-زمان زيادي را در پشت يارانه و يا گوشي همراه خود صرف مي‌کنيد تا جايي که متوجه نمي‌شويد که ساعت‌ها چگونه سپري مي‌شوند؟

2-ساعاتي که از ابزار تکنولوژي استفاده نمي‌کنيد مدام به فکر آن هستيد و به دنبال فرصتي مي‌گرديد که مجددا سراغ آن رفته و کمي لذت ببريد؟
 
3- از رايانه براي فرار از احساسات منفي و افسردگي که در وجودتان هست استفاده مي‌کنيد؟
 
4- مناسبت‌هاي مهم و مهماني‌ها را فراموش مي‌کنيد و خانواده‌تان را تا جايي که مي‌توانيد ناديده مي‌گيريد؟
 
5-به خاطر استفاده بي‌رويه تمرکز خود را از دست داده‌ايد و حتي سرکار هم نمي‌توانيد به درستي کار کنيد و دچار پرش افکار شده ايد؟
 
انواع اعتياد به اينترنت:
 
1-اعتياد به ارتباط محاوره اي از طريق اينترنت 
 
2-اعتياد به جست و جو صفحات اينترنتي 
 
3-اعتياد به هک کردن 
 
4-اعتياد به وبلاگ و صفحات موجود در مرورگرها 
 
5-اعتياد به سايت هاي اخلاقي
 
راه فرار اعتياد به فضاي مجازي
 
راهکارهاي رها شدن از اعتياد به دنياي مجازي:
 
1-با خانواده و دوستان خود براي کم کردن زمان هايي که بيهوده صررف استفاده از اين تکنولوژي ها مي شود تلاش کنيد و در اين زمينه رقابتي ايجاد کنيد. 
 
2-با گذر زمان و به مرور از ميزان ساعاتي را که در اينترنت سپري مي کنيد را کم کنيد تا به نتيجه ي دلخواه برسيد. 
 
3-از تفريحات خود استفاده از تلفن همراه و تبلت را حذف کنيد و براي آنها ساعاتي را تعيين کنيد و الويت ساعات تفريح و استراحت خود را فکر کردن به مسايل آزاد اختصاص دهيد. 

4-در نهايت رهايي از وابستگي به دنياي مجازي نياز به سواد رسانه اي دارد و بايد با توليد هر ابزار جديد تکنولوژي علم استفاده از آن را نيز داشته باشيم در غير اين صورت اين ابزار به جاي پيشرفت و امکانات مثبت خود نتايج مخربي را در پي دارد.
 
 
گزارش از سيد حميدرضا نجات
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html